keskiviikko 14. tammikuuta 2015

day 1

Klo. 12.00
Saapuminen Helsinki-vantaalle.
Lentokenttävirkailija kerto mulle nyt että tarvin jonkin lipun siitä että poistun maasta jossain vaiheessa kun mulla on vain menolippu, joten ostin liput Quitoon Ecuadoriin ens kesäkuulle. Pitää siis siihenmennässä varmaankin päättää miten ja millon tuun sitten takaisin suomeen :D
Klo.14.00
Istun koneessa, ikkunapaikka of course, ja hajuraon päässä käytäväväpaikalla istuu eräs intialaissuomalainen mies matkalla työn takia amsterdamiin. Hän kyselee että mihin minä olen matkalla ja kerrottuani suuntaavani Peruun vapaaehtoistöihin hän kysyy olenko kenties lääkäri vai mitä siellä teen. Daam oonko mä jo niin vanha että mut voi sekottaa jo lekuriksi.
Klo.16.30(paikallista aikaa)
Olen amsterdamissa. Seuraava kone lähtee Madridiin 18.25 ja tällä hetkekkä istun syömässä missäs muuallakaan kuin burger kingissä. Kävin muuttamassa istuinpaikkaani lennolle madrid-lima kun sen pystyi tekemään kätevästi koneella. Pointsit kentälle myös hyvin toimivasta wifistä, jonka ansiosta saan koko vaihto ajan pelata quizuppia xD
Klo17.45
Istun edelleen burger kingissä.. Kauhean mukavat tuolit täällä. Kai sitä pitäisi kohta lähteä vyörymään kohti seuraavaa porttia. Onneksi se on tuossa aivan vieressä.
Klo22.30(9.5h lähdöstä helsingistä)
Madrid. Väsyttää. Kone millä tulin oli pieni ja täynnä sekoja espanjalaisia ja hollantilaisia.
Pääsin helposti oikeaan terminaaliin täällä madridissa vaikka piti mennä bussissa, mutta n. Puolet mun koneestakin tuli tänne, mistä etelä-amerikan lennot lähtee, joten piti vain mennä virran mukana. Passin tarkistus meni melko kivuttomasti vaikka vaan 2 tarkistuspistettä oli auki(olin niin vikkelä että pääsin suoraan jonon päähän). Nyt istun kahvilassa mun portin edessä ja syön espanjalaista tortillaa, se on siin munakas jos joku ei tiedä, ja mua väsyttäää ihan saatanasti vaikka vasta tunnin päästä boardataan Liman koneeseen, jonka lento aika on 12.5h!! Toivottavasti saan nukuttua. Ja madridin kentälle ei pointseja koska wifi on ilmanen vain 30min ja pitää kattoo mainoksia mur.
Ke 14.1 klo.09.00
Limassa ollaan. 12.5h oli aivan saatanan pitkä aika!! Mun paikkanumeroa vaihettiin vielä portilla en tiedä miksi mutta kaikki perällä olleet siirrettiin. Sain kuitenkin ikkunapaikan ja mun vieressä istui erittäin mukava vanhempi rouvashenkilö. Ei me paljoa puhuttu, se tajus nopee etten puhu espanjaa, mutta kysyi kuitenkin muutaman kysymyksen joihin minäkin osasin vastata(mistä oot, minne meet...)  oli juuri niin mun tuuria että koko 8rivillä, jolla siis istuin, ei toiminut ne saatanan tv:t... No sain ainaki nukuttua. Tai ainaki olin pitkään silmät kiinni ja nyt kaikkia paikkoja kolottaa :D. Kun vihdoin päästiin limaan sujui hommat joutusasti kentällä, vaikka maahantulo lapun englannin kielinen teksti oli selkeästi googlekääntäjällä käännettyä.. Jopa mun laukkuni siis selviytyi kahdesta välilaskusta ja eri lentoyhtiöistä hulimatta Peruun asti. Kentällä mua oli vastassa Miguel niminen herra joka heitti mut eräälle hotellille, sano et mmulle on huone sieltä järjestön kautta, ja että Jorge, homman pyöritttäjä, tulee 11.30. Nyt siis makoilen täällä mukavalla sängyllä suihkun raikkaana ja odottelen.
Klo. 13.50
Kyllähän mua varoitettiin etukäteen tästä perulaisesta aikataulusta, Jorge tuli tunnin myöhässä... Nojoo olihan mulla netti siinä millä datata mutta siis silti!! No se kumminkin tuli ja oli oikein mukava heppu, se kerto että lähden huomenna jo Huonucoon jossa mun alkuleirini pidetään. Käytiin siis ostaamassa mulle bussilippu huomisaamulle, 9h vuoristoteitä, (Y). Lippua ostaessa tarvi olla mukana passi tai jokin muu henkilökortti, enkä mä tietenkään sitä tiennyt. Mulla oli kuitenkin lompakossa mukana vuoden vanha opiskelijakortti, joka meni läpi xD ei siitä otettu kuin nimi sekä sen numero, eli tässätaapauksessa joku täysin random sarjanumero. Nyt olen takaisin hotellilla Jorge tulee aamulla saattamaan mut bussiin ja kerto että voin syödä täällä järjestön piikkiin. Itäisköhän santsata? :D Sano myös että on ihan turvallista lähtee kävelylle, kunhan en ota mitään mukaan ja muistan varoa kun ylitän tien. En siis viitsi ottaa järkkäriä mukaan kun kohta lähden mutta pokkarin otan että voi edes joitain kuvia ottaa.


Maistoin inca colaa se oli kamalaa, ihan kuin sokeripurkkaa jois.

1 kommentti:

  1. Minun rakastaja jätti minut jostain toisen naisen, ja olin avioero minun rakastaja minun kaksi poikaa kuluttua 8 vuoden avioliiton, ja myös minä todella rakastan häntä, joten otin yhteyttä Doctor Akim varten rakkautta rukous saada mieheni takaisin, minun suurin yllätys hän teki rakkautta paasto ja rukous minulle saada hänet takaisin minulle ja minun rakastaja palasi 48 tunnin kuluttua.

    Aion neuvoa sinua joku etsii kaikenlaista ratkaisu olisi ottaa yhteyttä tohtori Akim sähköpostitse osoitteeseen: {bestspellhome01@hotmail.com}.

    Alkaen: Ontario

    Nimi: Bradley Speck.

    VastaaPoista