maanantai 12. tammikuuta 2015

Matkaan lähden

Päiviä jäljellä: 1! Lähtö Helsingistä: 14.00 Saapuminen Limaan: 6.45 (paikallista aikaa) 14.1 Matkan kesto: 24.15h...      Fiilikset: Jäskättää ja pelottaa, ja vähän ahdistaa. Mitäköhän kaikkee oon unohtanu pakata...   Päivän lause: Despacio que soy rubia, (hitaasti, olen blondi)




Nyt on melkein lähdön aika! Huomenna alkaa mun matka.... Joo, kyllä, mua jännittää ihan saatanasti, pelottaa ja kaikkea, mutta ennen kaikkea mä oon innoissani. Tää on ihan uskomatonta että mä oon oikeesti lähössä huomenna! Ja viel Peruun! wuahaaaaa ääää ööööö 
USKOMATONTA! Uskomattoman paljon sekasia mahtavia mahottomasti selitettäviä tunteita pää täynnä!


 Sain vaihettua itelleni hieman Perun Nuevo Soleja :D 1pen on joku n. 30 senttiä, jos oikein kattelin ja ne näyttää aika siisteiltä.  Lisäksi sain mun 11v espanjalaiselta serkulta hienon tärkeiden lauseiden lapun, josta löytyy mm. tuo yläpuolen päivän lause, sekä muita sellaisia kuin "hiljaa mä nukun" ja "olen nälkäinen". Vaikka nähäänkin aika harvoin, se tuntee mut selkeesti aika hyvin :D  Alapuolella on myös kuva mun mukaan tulevista kamoista, eiköhän noilla vuoden pärjää :)




Kauhean paljon en vielä itekkään tiiä millon oon missäkin ja mikä on tarkka ohjelma, tai siis ei perulaisessa kulttuurissa varmaan edes tunneta sellasia sanoja kuin tarkka tai ohjelma, mutta siis tarkoitus olisi viettää muutama päivä Limassa ja sieltä siirtyä väliaikaisesti Huanucoon. Maaliskuun alussa olisi tarkoitus siirtyä vakituiseen paikkaani, joka sijaitsee Pachacamacissa.
Lima, kuten jotkut ehkä tietävät on siis Perun pääkaupunki ja sijaitsee Tyynenmeren rannalla. Pachacamac taas sijaitsee Liman alueella 36km keskustasta rantaapitkin etelään, aika pieni kylä suurkaupungin varjossa. Kuten edellisessä postauksessa kerroin, sää ei ole ihan perinteinen, näin lähellä Päiväntasaaja, mutta silti tällä hetkellä siellä on sellaset 27C lämmintä, mikä ei yhtään haittaa :D
Huanuco sen sijaan on semmonen väkiluvultaan Oulun kokoinen kaupunki, joka sijaitsee Keski-Perussa vajaan 2km korkeudessa. Siellä ei ole aivan yhtä kuivaa kuin rannikolla, ja itseasiassa siellä sataa juuri tällä hetkellä, mutta silti lämpöasteita on mukavat 25C. :) Huanucossa tulen olemaan töissä projektissa, jonka nimi on  "EDUCATORS OF WORKING STREET CHILDREN". Projektin tarkoitus on auttaa alueen köyhiä lapsia ja nuoria, joilla ei ole pääsyä kaikkiin oikeuksiinsa, kuten koulutukseen. He joutuvat esimerkiksi viettämään päivänsä tehden töitä kadulla vanhempiensa kanssa.
Pachacamacissa projekti on  "Initial College "Cot Infant" KINDERGARTEN  ", joka on nunnien pitämä päiväkoti köyhille lapsille.

Tähän loppuun söpö laama :)







1 kommentti:

  1. Niiiin tajuttoman ihanaa matkaa rakas !!<3
    t. Anni :)

    VastaaPoista