lauantai 14. helmikuuta 2015

Lauantai markkinat

Päivän espanja: Esta es mi hija, tämä on tyttäreni. Mun host äiti esittelee mut kaikille tutuilleen joita tapaa näin ja usein lisää vielä että eikös olla samannäköisiä... :D
Ylläri: Mä aina luulin että kana tarvii kukon muniakseen, mutta meiän kana onkin pyöräyttänyt tuossa itsekseen 4 munaa
Saavutus: Osasin ihan ite espanjaksi (sanakirjaa apunakäyttäen) kuulemma ymmärrettävästi kertoa mun host äitille suomalaisista ruuista.

Joka lauantai minä ja mun hostäitini mennään torille ostamaan kasviksia ja hedelmiä. Kyseessä on markkinat jotka ovat vain lauantaisin, yhdellä kaupungin isoimmista kaduista. Tämä tori eroaa niistä marketeista joissa minä ja muut vapaaehtoiset ovat töissä sen lisäksi, että se on vain lauantaisin, sillä että siellä myydään pääasiassa vain ruokaa. Teltta katokset ovat myös helposti pystytettäviä ja purettavia. Olen laiskalla päällä enkä hirveästi jaksa kirjoitella mutta puhukoon kuvat puolestaan,



Säikähdin sianpäätä niin kuva vähän tärähti



Torilla on usein koko perhe ja tuotteiden myynti on niin aikuisten kuin lastenkin työtä. Tuon ikäisenä pitäisi  olla leikkimässä tai harrastuksissa, eikä töissä. Alkaa mietityttämään että mitäs sitä itse teki lapsena lauantaisin, tai viikonmuina päivinä, sillä ei näiden lasten työnteko varmasti tähän yhteenpäivään jää, ja täytyy sanoa että on se oma elämä ja varsinkin lapsuus ollut aika ruusuista.



Täällä lapset ja vauvvat kannetaan tyypillisesti huivien avulla selässä. Ja vaikka allaolevan kuvan nainen on pukeutunut ylipäätänsä melko perinteisesti, tekevät myös modernimmat ihmiset niin. Tämä huiviviritelmä käy myös repusta, jolloin sinne voidaan laittaa muuta tavaraa.

Herkille ihmisille varoitus tulossa on kuvia marsuista ja niiden sisälmyksistä.



 Yksi marsun raato kiitos! Eikös näytäkkin houkuttelevalta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti